DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA MENGASIHANI
MASA ADALAH PEDANG
Hargailah masa yang ada utk dakkwah dan jihad fisabilillah...

InsyaAllah blog ini sebagai perkongsian ilmu bersama...
Selamatkan Palestin dengan tangan-tangan kita berjihad menentang Yahudi laknatullah.. Allahuakbar...!!!!

Sabda Rasulullah s.a.w.,

"Sungguh,jika ka'abah diruntuhkan batu demi batu, itu adalah masih ringan disisi ALLAH...berbanding ditumpahkan darah seorang ummat Islam".


Muslim...

Marilah kita sama2 doakan agar saudara seislam kita di filistin mendapat kemenangan,menegakkan agama Islam...jika berkesempatan..marilah sama2 berjuang...

dan tegakkan Khilafah...

sesungguhnya semua ummat Islam itu bersaudara...

DENGARKAN

Ya ALLAH...hapuskanlah yahudi laknatullah...

Wednesday, October 28, 2009 at 1:41 AM





Penempatan haram Yahudi terima bekalan tanpa had

BAITULMAQDIS: Amnesty International semalam menuduh Israel menafikan hak rakyat Palestin mendapat air bersih mencukupi ketika membenarkan penduduk Yahudi yang tinggal di penempatan sepanjang Tebing Barat bekalan hampir tidak terhad.

Kumpulan hak asasi manusia itu berkata Israel, mengehadkan bekalan air di jajahan Palestin 'dengan mengekalkan kawalan penuh terhadap sumber yang dikongsi dan terus menggunakan dasar diskriminasi.'

"Israel hanya membenarkan rakyat Palestin sebahagian kemudahan sumber air yang dikongsi yang kebanyakannya terletak di jajahan Tebing Barat sementara penduduk penempatan haram Israel di sana pada hakikatnya menerima bekalan tanpa had," kata penyelidik Amnesty Donatella Rovera dalam satu laporan.

Israel menggunakan empat kali ganda air melebihi rakyat Palestin yang menggunakan purata 70 liter (16 gelen) sehari setiap orang, menurut laporan bertajuk Troubled Waters � Palestinians denied fair access to water.



Amnesty berkata 'ketidaksamarataan' itu lebih teruk lagi di sesetengah kawasan di Tebing Barat di mana penduduk penempatan Yahudi menggunakan sehingga 20 kali lebih air per kapita berbanding masyarakat berjiran Palestin yang hanya menggunakan 20 liter air per kapita sehari.

"Kolam renang, laman yang disirami air dan ladang pengairan besar di kawasan penempatan Israel di OPT (jajahan Palestin diduduki) bukti betapa kontranya dengan keadaan di perkampungan Palestin bersebelahan yang mana penduduknya bertungkus lumus memenuhi keperluan air domestik mereka."

Kementerian luar Israel memberi maklum balas dengan berkata Tel Aviv berkongsi sumber air dengan Palestin secara adil.

Kementerian berkata rakyat Palestin mempunyai capaian dua kali ganda air sama seperti 23.6 juta meter padu air yang diperuntukkan secara tahunan mengikut satu perjanjian dengan Israel.

Laporan Amnesty menunjukkan bahawa rakyat Palestin tidak dibenarkan menggali telaga baru atau memulihkan perigi lama tanpa permit daripada pihak berkuasa Israel yang selalunya sukar. � AFP

0 comments

Post a Comment

Powered by Blogger | Entries (RSS) | Comments (RSS) | Designed by MB Web Design | XML Coded By Cahayabiru.com | Distributed by Sorpotel Recipe |